Ze delen al drie jaar de badkamer, vanaf 1 april 2020 ook één naam: Geberit

Branchenieuws Publicatiedatum: 20 februari 2020geschatte leestijd: 2 minuten

Na 3 jaar succesvol als één bedrijf te functioneren, wordt op 1 april 2020 de volgende stap gezet: het samenvoegen van de merken Sphinx en Geberit tot één merk Geberit. Dit is noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn.

Een goed huwelijk
Het samenvoegen en daardoor beperken van het aantal merken draagt bij aan een verbetering van de klantenservice, een efficiencyverhoging van de marketing en een vereenvoudiging van de operationele en logistieke processen. Partners van beide merken zullen dit gaan ervaren. De knowhow van beide werelden wordt door de merkintegratie optimaal gecombineerd. Dat leidt tot een unieke positionering en identiteit.

Geberit

Producten blijven hetzelfde
Ondanks de merkintegratie blijven de Sphinx producten allemaal hetzelfde. Ook het assortiment zal nauwelijks veranderen. Per 1 april 2020 verandert de merknaam alleen. De Sphinx series krijgen vanaf dat moment ook allemaal internationaal dezelfde naam en artikelnummers. Zo zal Sphinx 345 en Sphinx 420 respectievelijk Geberit iCon en Geberit Xeno2 gaan heten. De series 300 en Acanto blijven qua serienaam en artikelnummers ongewijzigd. Nieuw is de serie Geberit Renova, welke in 2020 op de Nederlandse markt komt.

Conversietool
Via een speciale conversietool kan heel eenvoudig, middels het invoeren van het Sphinx artikelnummer, opgezocht worden welk Geberit product het Sphinx product vervangt. Ook op een deel van het artikelnummer of artikelnaam kunt u zoeken en biedt de conversietool productsuggesties aan. Zo is de vertaalslag van Sphinx naar Geberit snel en duidelijk te maken.

Meer informatie op www.sphinxwordtgeberit.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nu altijd op de hoogte! Acties, tips en nieuws